למה דרך רשעים צלחה.

בס"ד
למה דרך רשעים צלחה
אנו מורגלים לזעוק על הרוע שיש בעולם  ואנו לא מוכנים להבין למה הרוע שולט בעולם ואיך יתכן שבורא עולם מאפשר לרוע לשוט בצורה כל כך עוצמתית .
בפוסט הזה ננסה להבהיר את מהות הבחירה ביותר עמקות וכך ננסה להסביר למה הרע שולט בעולם ולמה המלחמה כנגד הרע היא לא רלוונטית , וגם אין לה סיכוי להצליח ומה היא הדרך הנכונה למגר את הרוע.
דבר ראשון נסביר את תפקיד הרוע בעולם בורא עולם רוצה שאנו נבחר בו מתוך רצון שלנו שנבחין בין הטוב לרע ונבחר בבורא עולם כי אנו רוצים טוב  ולא כי אין לנו בריה אחרת , לכך נוצר הרע בעולם ותפקידינו להתמודד מול הרוע ולבחור בטוב.
והרי ברור שאף אחד לא בוחר ברע לשם הרע , אלא כי הרע מתחפש לטוב , וגם טוב מתחפש לרע , לדוגמא הרע הוא כמו זבל שמכוסה בזהב , והטוב נראה כמו זהב שמכוסה בזבל .
והמשמעות היא שהבחירה שלנו היא בין האם לבחור על פי המראה החיצוני או להעמיק בעומק ולבחור על פי הפנימיות ולא החיצוניות .
לכן יש להבין שהרע צריך לקבל כח כדי לשרוד , ורק כדי שהבחירה תשרוד , אם הרע לא יהיה בעולם הרי שלעולם שלנו אין כבר סיבת קיום , וכל זמן שהבחירה בטוב לא הושלמה ממילא הרע חייב להיות במלא עוצמתו כדי שתוקף הבחירה יהיה קיים.
אם נבין נכון את הסיבה לרע בעולם נוכל להתייחס בצורה שונה במבט שלנו על הרוע , שבמקום להילחם ברוע של העולם שברור שלפי מה שכתבנו אין לנו סיכוי ,כי לרוע יש תפקיד , ולכן לא שייך להילחם בדבר שבורא עולם נתן לו תפקיד , מה שכן כשנעמיק ונבין את מטרת הרוע בעולם שתפקידו לגרום לנו לבחור בטוב , נבין שהמלחמה ברע זה רק על ידי בחירת הטוב שלנו , שבזה שאנו בוחרים בטוב אנו גורמים לרע להשלים את המשימה שלו , אבל כשאנו נלחמים ברע אנו בעצם מחזקים את הרוע , כי אנו לא ממשים נכון את תפקידו של הרוע , מיגור הרוע יכול להתממש  רק כשסיים את תפקידו , וסיום תפקידו זה כשכולם יבחרו בטוב למרות הרוע . ולכן המלחמה ברוע רק מגבירה את הרוע ומחזקת את כח הישרדותו , היות והמלחמה נגד הרוע לא מממשת את תפקיד הרוע וכל זמן שלרוע יש תפקיד שלא מומש הוא חייב להיות בעולם .
לכן אם אנו רוצים באמת לבער את הרוע מהעולם הדרך היחידה היא לא להתפתות אחרי החיצוניות של הרוע שנראה טוב , אלא לבחור בטוב , והכוונה שאנו נעשה טוב וכל עשיה טוב שלנו גורמת לנצל את הרוע לטובת הטוב , ולכן כשהרוע ינוצל לגמרי לטובת הטוב הוא יעלם מהעולם , וזו מטרת הבחירה .
כשנבין נכון את תפקיד הרוע בעולם לא נלחץ מפניו ולא נפחוד ולא נקנא בו , אלא נלמד ממנו איך לא לעשות ורק נצליח להנות שאנו לא ברוע , הקנאה והמלחמה ברוע היא חלק מהרוע שיש בנו , כי כל זמן שאנו לא בחרנו בטוב הגמור אנו מקנאים ברוע , אבל כשבוחרים בטוב הגמור אין שום סיבה להסתכל על הרוע , היות ולגבי מי שסיים את המלחמה הרוע כבר לא רלוונטי .
לכן האינדיקציה שלנו לדעת היכן אנו נמצאים במלחמת היצר היא לבדוק בעצמינו כמה הרע מפריע לנו , כל זמן שהרע מפריע לנו סימן שלרע יש עוד תפקיד לבחירה שלנו , וברגע שהרע יסיים את תפקיד הבחירה שלנו הוא יותר לא יפריע לנו.
לכן לא שייך לשאול למה דרך רשעים צלחה , כי היא צלחה רק לצורך הבחירה .
ולכן עכשיו שהבחירה הולכת להעלם היות ובמהלך הגלות הרע מימש את עצמו על ידי שעם ישראל בחר בטוב  והרע נחלש כמו שהרב אמר כמה פעמים , לכן כל הרוע מתגלה , ואנו במקום לכעוס על כל הרוע שמתגלה , עלינו לשמוח בזה שזו האינדיקציה שהעולם הולך לקראת הטוב הנצחי.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרב ניר בן ארצי מלך המשיח