בורא עולם מדבר דרך תמונות

בס"ד
הרב מרבה בזמן האחרון להסביר איך לראות הנהגת הבורא , והרב אומר בורא עולם מדבר איתנו דרך תמונות .
הרב מסביר איך לראות את התמונה הכוללת וכך להבין את הניסים  שבורא עולם עושה למדינת ישראל ולעם ישראל וכך להבין מה בורא עולם עושה בעולם ומה הוא רצון הבורא .
אם נתעמק יותר בדברי הרב נוכל להבין מדברי הרב גם את הענין של שויתי השם לנגדי תמיד ולהבין איך לדבר עם בורא עולם ולהרגיש שאנו מדברים עם בורא עולם בזמן התפילה או כל דיבור שאנו חפצים לדבר עם הבורא .
כדי להסביר זאת נקדים כמה הקדמות :
1.      אמונה כדי לראות את התמונה בצורה מושלמת עלינו להאמין שכל דבר שקורה בעולם שלא בבחירתינו הוא מבורא עולם כמו שהרב מאריך בכל כנס ושיעור .
2.      כדי להגיע לאמונה הזאת עלינו לתקן את המידות  היות והמידות הלא טובות הם הנוטים להסתיר מהאדם את האמת ולהוריד מאחריותו את הדברים הלא טובים שמתרחשים ומאשים את הזולת בדברים הלא טובים שמתרחשים סביבו , שכמובן מה שמסתיר את האדם מלראות את האמת זו לא רק גאוה אלא גם גאוה כי הגאוה לא נותנת לאדם לראות את פשעיו וחסרונותיו.
3.      יש להבין שבורא עולם הוא אין גבול שלכן אנו כבעלי גבול אין לנו את היכולת הלוגית  להשיג את הבלי גבול
לאחר ההקדמות הללו ננסה להבין את דברי הרב  לעוד דברים שהרב לא התייחס בצורה מפורשת , אבל ניתן ללמוד בצורה עקיפה .
כשאדם מבין את 3 ההקדמות שכתבנו למעלה והוא מפנים שכל הקורה בעולם הם פעולות שבורא עולם הרי כל העולם נהפך לתמונה אחת שמייצגת את הנהגת הבורא בעולם , וממילא האדם מגיע למסקנה שכל העולם זה מערכת אחת שנקראת בורא עולם , ורק הוא בבחירתו יש לו את היכולת לבחור איך בורא עולם יתנהג אליו .
ניקח לדוגמא את הטכנולוגיה כדי שתעזור לנו להבין את המסר , כשאדם עומד מול מחשב או סמרטפון או כל מכשיר אלקטרוני אחר , הרי הוא יודע שהמכשיר הוא רק כלי כדי לקבל את רצונו מהגורם שהפעיל את המכשיר או מהגורם שעומד מאחורי המכשיר , והמכשיר לא מסתיר לו את אותו הגורם , אפילו ברשתות החברתיות כשאנו כותבים במכשיר לקבוצה מסוימת או לאדם מסוים אנו בעצם מרגישים את אותו אדם או קבוצה שאנו מתייחסים אליה אפילו שחברי הקבוצה או אותו אדם איננו לנגד עינינו.
והסיבה היא כי אנו מבינים שהכלים הללו הם תמונות שאותו גורם מדבר אתנו וזה בכלל לא מבלבל אותנו ואנו משוחחים בכתיבה ממש כאילו אותו אחד או אותה קבוצה לנגד עינינו .
לכן כשאנו משיגים את 3 הנקודות שציינו למעלה הרי שהמושג שויתי השם לנגדי תמיד נהפך לפשוט יותר לא צריך לחשוב על אותיות כי האותיות זה רק השם שאליו אנו מדברים אנו יכולים להתייחס אל העולם כמערכת שמופעלת על ידי בורא עולם , ולכן לראות את בורא עולם דרך המערכת שבורא עולם מפעיל , הכוונה אנו יכולים להסתכל על העולם וכך לראות את בורא עולם וממילא קל מאוד לקיים שויתי השם לנגדי תמיד לא באותיות אל המציאות האמתית של העניין ,אבל לזה אפשר להגיע רק לאחר ההבנה של ה 3 נקודות שציינו לעיל .
אחד מהדברים שגורמים לאנשים שלא בודקים את 3 הנקודות שכתנו למעלה , זה מפני שהם סומכים על אנשים אם זה על ממשלה או על רבנים וכדומה , ובזה שהם סומכים על ממשלה או על רבנים הם בעיקר מאבדים את האפקט של ההבנה שבורא עולם הוא אין סופי , כי הם מתרגלים לחשוב הכל במחשבה אנושית , כי הרי ממשלה או רב אפשר להבין כי הוא בשר ודם , אני לא רוצה להרחיב את הדיבור על שעושים אדם אלוקים שזה בכלל מסתיר את המושג האין סופי והופך אותו ללעג , אבל כן נרחיב את הנקודה על זה שסומכים על רב או ממשלה , זה גורם לצמצום המחשה ומסתיר את הראיה של התמונה הכללית  היות והאדם לא מכניס למודעות שלו את המושג אור אין סוף ואת המשמעות של הדבר אלא רק מדבר על זה בלא להבין ולכן הוא לא יכול לראות בעולם את בורא עולם  , זו גם הסיבה שהתנזרות מטכנולוגיה מצמצמת את האדם מכדי לחוש קצת את המושג אור אין סוף .


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרב ניר בן ארצי מלך המשיח

למה דרך רשעים צלחה.