שלבי הגאולה האחרונים

בס"ד
בפוסט זה ננסה לענות על כמה שאלות הקשורות לתהליך הגאולה .
1.      השלבים בגאולה .
2.      למה אנשים לא מבינים את ענין השלבים
3.      גאולה בדין או ברחמים.
בכל הדורות לימדו תמיד שהגאולה תבוא משמים כשהבורא יחפוץ , ולכן לנו אין הרבה מה לעשות בענין חוץ מלבקש אותה .
הטעות היתה בשני דברים 1. שאנו כן צריכים לעשות , והדברים שהיו לעשות זה הקמת הישוב היהודי בארץ ישראל והקמת מדינת ישראל , שאת זה לא הבינו גדולי הדורות חוץ מבודדים , 2. שגם לא הבינו את מהות הבקשה , שלבקש את הגאולה בלא תשובה אינה בקשה אמיתית לגאולה , וטענו שמשיח יגיע כולם יעשו תשובה וזו טעות כי הגאולה תלויה בתשובה ונכון שהובטח שיעשו תשובה , אבל ההבטחה אינה  הכווונה שאסור לבקש לעשות תשובה  , אלא שבורא עולם יעשה הכל שעם ישראל יעשה תשובה , אבל לא פרשו איך תתקיים ההבטחה .
ובזה טעו רבים מגדולי הדור ולא כיוונו מכון את עם ישראל לתהליך , ויש מגדולי הדור שבכלל לא עסקו בגאולה .
ועכשיו נבהיר בדיוק את מהות הגאולה , הגאולה יכולה לבוא בשני צורות 1. כשעם ישראל מתקן את עצמו וראוי לגאולה ואז הגאולה תבוא בניסים גדולים שאליה לא זכינו , 2 שהגאולה תגיע בזמן שכבר לא תוכל להידחות , וממילא באותו השלב יש גם שני אפשרויות 1. בדין 2. ברחמים .
ברור שאם עם ישראל לא מוכן לגאולה ומגיע הזמן , מי שלא ראוי להיות  בגאולה בדיוק כמו שלא ראי לגן עדן , ממילא לא יכול להיות בגאולה וממילא מצב שעם ישראל לא בתשובה , לא ישרדו הרבה את מהלך הגאולה , וזה נקרא גאולה בדין וזה יכול לבוא פתאום , וכמובן שלפני התגלות המשיח יהיה את כל הנבואות הרעות שרבנים מסוימים אומרים היום .

אבל יש אופציה שניה וזה מה שבאמת מתרחש שהגאולה תגיע ברחמים , והכוונה שהגאולה עצמה התגלותו של משיח מתגלה בשלבים וכך משיח פועל מצד אחד מגן על עם ישראל , ומצד שני מחזיר בתשובה , בדיוק התהליך שאנו רואים בשנים האחרונות , והרי ברור שגם שהגאולה ברחמים אין הפירוש שכולם יזכו , אלא שהתהליך נעשה ברחמים כדי לגרום לעם ישראל לחזור בתשובה לפני התגלות המשיח (מה שנקרא היום הפהרסיה ) , וזה על ידי פעולות המשיח שעושה מלחמות ישראל וכל מה שבעצם מתרחש בשנים האחרונות , לכן אנו צריכים להבין שהשאלה מתי תהיה הפהרסיה היא שאלה מיותר , היות והפהרסיה זה כבר השלב הסופי שרק מי שמוכן  יזכה אליה , וזה מתעכב כדי שעוד יהודים יכנסו אל הגאולה , והבדיקה שאדם יכול לעשות האם הוא מוכן לגאולה , זה ההתיחסות שלו למצב הנוכחי האם הוא מקבל זאת בסבלנות , ואז הוא מכניס את עצמו לגאולה או שהוא בעצם מאבד את הסבלנות ואז בעצם עליו לבדוק את עצמו אולי הוא בכלל לא מוכן , ובגללו הגאולה מתעכבת . כי ברור הוא שעכשיו זה השלב שאפשר להכנס לגאולה על ידי שמקבלים את הקשיים בשמחה וכמון שהרב מאריך לא להתמרמר , זה התנאי להכנס לגאולה בקלות וברחמים .

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרב ניר בן ארצי מלך המשיח

למה דרך רשעים צלחה.