התפתחות

בס"ד
אני אנסה לבאר קצת את המושג התפתחות ואולי כך יובנו הדברים .
המושג התפתחות הוא מושג שרואים בחוש שהוא קיים תפקיד ההתפתחות היא להוציא מהכח אל הפועל כדי לגלות  את אורו של בורא עולם  , זה מתחיל בפעולה של זיווג בין בעל לאשה , ולאחר מכן הזרע מתפתח לעובר בתהליך שלוקח 9 חודשים , ולאחר מכן נולד תינוק והוא מתפתח משלב של עיבור לשלב של יניקה ולאחר מכן שלב של ילד ושלב של התבגרות , כל זה הוא שלב של התפתחות .
גם העולם הוא בשלב של התפתחות הן בבחינה הרוחנית והן בבחינה החומרית.
בבחינה הרוחנית יש לנו את ספר הזהר ולאחר מכן את קבלת הרמ"ק ולאחר מכן את קבלת האר"י הרי לנו מצב של התפתחות בגילוי הקבלה , לעומת זה היה שלב של התפתחות במדע שהיה במקביל לגילוי תורת האר"י .
גם בעולמות שקדמו לעולם שלנו היה שלב בהתפתחות , הנקרא בספרי האר"י עולם התוהו , האר"י מדבר על עולם התיקון , 
כל ענין עולם התוהו היה שלב של התפתחות של הנבראים להבין את רצונו של הבורא .
תמצית הדברים כל מטרת ההתפתחות היא שהנברא ישיג את שלמותו בתור נברא וכך יוכל להתאחד עם הבורא .
ולכן היו הרבה עולמות שקדמו לעולם התיקון כדי להשתלם בהבנת רצון הבורא , וברור שההתפתחות כרוכה בנפילה ותיקון כמו כל לימוד בעולם שלנו , שבהתחלת הלימוד הדברים נעשים עם טעיות ומהטעיות לומדים מהו הדבר האמיתי , כך היו הדברים  מראשית הבריאה, וראשית הבריאה הכוונה, מהזמן שבורא עולם צמצם את הצמצום הראשון, שמאותו צמצום נפתחה האפשרות שיהיה בורא ונברא, וכשמעמיקים בדברי האר"י רואים שהיה תהליך של התפתחות בהרבה שלבים , 
ללא ציון של זמן. ואותם עולמות נקראים מעשה בראשית.
לא אתייחס לכתבי האר"י שלא מובאים בעץ חיים , אפילו ששם מובא תהליך התפתחות גדול שהיה עוד לפני א"ק , אני אתייחס רק לספר עץ חיים , שמביא את תהליך ההתפתחות מא"ק .
לפי העץ חיים קדם לעולם שלנו שנקרא עולם התיקון ומעשה מרכבה , (כי א"ק זה כבר לאחר תהליך של בירור במקום גבוה מאוד שהתהליך הזה הביא לבריאה של צורת אדם ) קדם ענין שבירת המלכים , והכוונה שכדי ליצור עולם מורכב כשלנו היה צריך להיות תהליך שבירה של 7 המלכים , והתהליך כלל שבירה ברמה של הרבה פרטים , שאי אפשר לדעת את הזמן שלקח עד שהגיע שלב של התיקון אותו מבאר העץ חיים .

והעולם שלנו במתכונתו הנוכחית כבר בא לאחר תיקון כלומר העולם שלנו  נברא לאחר בירור גדול והבנה של איך שיהיה עולם של נבראים  ושהנבראים יוכלו להשיג שלימות כדי להתאחד עם הבורא שזה העולם שלנו .
ולכן הוא נקרא עולם התיקון היות והעולם שלנו ישאר לנצח ללא חורבן אלא הוא יעלה לדרגה רוחנית לאחר גילוי מלך המשיח כמו שכתב האר"י לעומת העולמות הקודמים שלא הגיעו לשלב התיקון ובורא עולם החריב אותם ובנה עולמות אחרים .
ו
לכן עצם המושג אבולוציה הוא מושג נכון , כי ברור שהיה תהליך התפתחות , וקיים גם כיום תהליך התפתחות עד לגאולה השלימה , וכל מטרת ההתפתחות היא איך שהעולם החומרי יגיע לשלמותו להתאחד ולהכיר את אחדות הבורא .
לכן אנו לא צריכים את המדע של דרווין להבין את התהליך כי לנו יש את האר"י שמסביר בדיוק את תהליך ההתפתחות , רק ברור שהמדע יודע על ההתפתחות ,אבל המדע שמכיר רק בדברים אמפירים , ומכיר בזה שחייב להיות התפתחות מחשב זאת על פי המידע שיש לו ומניח שכל תהליך ההתפתחות היה בעולם אחד , אבל לנו שיש לנו את כתבי האר"י יכולים להאמין שלתהליך ההתפתחות קדמו שלבים רבים לפני היווצרות העולם שלנו במתכונתו הנוכחית  , והעולם שלנו במתכונתו הנוכחית נוצר לאחר סוף שלב ההתפתחות הרוחנית   וכשהעולם הרוחני היה מוכן נוצר עולם שלם שלנו עם תוצאות של השלבים הקודמים.
ננסה להמשיל זאת בכלים שיש לנו היום , אם ניקח את תוכנת חלונות היא גם עברה שלב התפתחות עד שהגיעו שלמצב שנוצר היום , ואם נתעמק במערכת נראה שהרבה משלבי ההתפתחות של מערכת ההפעלה נוצרו עוד הרבה לפני שבכלל היו מחשבים.
כלומר שלבי ההתפתחות היו בעולמות שקדמו לעולם הטכנולוגי של היום ולמדע של היום.

ולכן אין שום סתירה בין המדע לתורה היות והמדע רואה שאריות מהעולמות הקודמים והתורה שלנו מדברת על תהליך של בריאת העולם שלנו במתכונתו הנוכחית .
מקווה שהדברים יובנו נכון, ואני תפלה לבורא עולם שלא יצא מכשול מדברי, וכל אחד יבין זאת בדרכו בצורה נכונה ובאמונה שלימה .


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרב ניר בן ארצי מלך המשיח

למה דרך רשעים צלחה.