עולם התיקון

בס"ד
אקדים כמה הקדמות
1.      אור וכלי
אור זה בעצם כל האפשרויות שיש באותו עולם , כלי זה הצורה איך האור בא לידי ביטוי באותו עולם , כמובן שאור וכלי זה שייך רק בעולם הנברא ולא בצד של הבורא.
2.      מלכות
ההגדרה של מלכות זה גילוי האור של אותו עולם .
3.      גוף ונשמה
נשמה זה הלוגיקה המופשטת של אותו עולם כלומר המחשבה של אותו עולם , גוף זה המעטפת שנותנת את האפשרות להשתמש במחשבה .
ניקח לדוגמא את המחשב בעולם שלנו , האור הוא בעצם כל האפשרויות שאנו יכולים לעשות במחשב , הכלי הוא בעצם שפת התיכנות שנותנת לנו כלים איך ליישם ולהתשמש בפרטי האור כלומר לקחת את האור אין סופי ולצמצם אותו לפרטים כדי שנוכל להשתמש באור האין סופי ולנצל את הפרטים המוכלים בו , והמלכות זה החומרה שנותנת לנו את האפשרות איך לשלב את האור והכלי לכדי גילוי למשתשמים , זה העולם הפנימי של המחשב , ללא קשר למשתמשים בו , אבל המחשב נועד כדי שאנו נשתמש בו כלומר יש כאן עולם נוסף , ולכן גם החומרה של המחשב יש את האור שזה החומרה , ויש את המלכות שזה המסך , והמקלדת שנותנת לנו את הכלים לנצל את האור של המחשב ולהביא את אור המחשב לכדי מימוש.
נפרט את הרכיבים של מערכת מחשב.
1.      הרעיון של המערכת= האור של המערכת
2.      פיתוח המערכת  = צימצום האור של המערכת
3.      החומרה = להלביש את האור בכלי
4.      מסך ומקלדת = גילוי המערכת למי שמחוץ למחשב כלומר למשתמשים.
כמובן שבכל תת נושא גם נוכל להגדיר אור וכלי ומלכות , וזה בדיוק ההגדרה של פרצוף , פרצוף זה בעצם הגדרות איך להביא אור אין סופי לגילוי לפי הפרטים שרוצים לגלות.
פרצוף יש בו איברים שכל איבר יש לו תפקיד שונה , ובמכלול האיברים הוא יכול לבצע את פעולותיו בצורה מסודרת ומוגדרת , כלומר הפרצוף הוא כלי שיודע לצמצם את האור בצורה שנוכל לממש את האור על כל פרטיו בצורה נכונה.
פרצוף זה הגדרה רוחנית ,של צמצום האור שמגיע לידי ביטוי בגוף חומרי , נקח את המחשב כדוגמא אנשים אומרים המחשב רואה המחשב שומע המחשב עושה , האם זה נכון ברור שלא , מי שקובע  את דרך הפעולות זה המתכנת שעושה הכל דרך המחשב , אבל הראיה ושמיעה והדיבור זה רק כלים ושפה איך לבטא את פעולת המחשב , זה בדיוק המשמעות של פרצוף.
גם במחשב יש פרצוף זכר ופרצוף נקבה , פרצוף הזכר זה הרוח של המערכת , הלוגיקה של המערכת , ופרצוף הנקבה זה בחומרה  הנפש של המערכת שמקבלת את הרוח של המערכת  ומוציאה על ידי הכלים את הרוח של המערכת לכלל ביצוע בפועל.
פרצוף הזכר במערכת מקבל מהמתכנת את האור שעליו לבצע , ופרצוף הנקבה מוציא את האור שקיבל הזכר מהכח אל הפועל.

אני אנסה לבאר כאן את המשמעות של איש ואשה על פי כתבי האר"י ולמה דוקא על ידי איש ואשה נוצרת האחדות , וכשהיה רק זכרים היה פירוד .
נקודה ראשונה נסביר מה הכוונה פירוד ומה הכוונה אחדות.
כדי להסביר את ענין האחדות והפירוד , יש להקדים ולהסביר מה זה בעצם האיחוד והפירוד .
כדי לברוא עולם היה צורך שאין סוף יסתיר את הגילוי , ואותו הסתר נקרא חלל הפנוי הכוונה שבאותו חלל  אין גילוי של האור אין סוף .
לאחר הצמצום הזה התחילה מערכת גילוי האור אין סוף בשלבים כדי ליצור עולם שתכליתו היא גילוי כל הפרטים שבאור אין סוף באחדות שלימה .
גילוי של עולם נקרא מלכות , המלכות אין לה אור עצמי , ולכן היא מסתירה על גילוי האור , ומאירה רק את האור שהיא מקבלת מלמעלה.
העולמות הראשונים שנבראו נקראו עולמות התוהו , היות והעולמות לא התקיימו לאורך זמן אלא נפלו לאחר תקופת זמן , בכתבי האר"י מוסבר התהליך של עולמות התוהו בצורה דלהלן .
כל ספירה  מחסד ועד מלכות היה לה עולם נפרד שנוצר ונעלם כסדר אחד אחרי השני .
הסיבה שהעולמות הללו לא החזיקו מעמד , היות ולא היה חיבור בין הבורא לנברא האור של הבורא לא התאים את עצמו לכלים של הנברא , היות וכל ספירה היה לה עולם נפרד והספירות לא שולבו אחת עם האחר  ולכן הכלים מתו והאור עלה למעלה  , כי לא שייך עולם עם ספירה אחת , והסיבה שלא שייך עולם עם ספירה אחת היות והעולם הוא מורכב ואם לא משלבים כלים נוגדים אין כלים נכונים כדי לקבל מידע איך להשתמש באור .
והסיבה היא היות והעולם היה רק זכרים וזכר הוא משפיע ולא מקבל , לכן לא הרגישו בחסרונם , ולא יכלו לקבל שלימות.
עד שבא עולם התיקון , ואז מה שהיה זכרים בעולם התוהו נהפך לאשה בעולם התיקון כלומר מה שהיה משפיע בעולם התיקון נהפך למקבל על ידי תיקון שנעשה בכלים על ידי שם מ"ה החדש שיצא לעולם
התיקון החדש הביא אתו את ענין הפרצופים של זכר ונקבה , והכוונה הזכר הוא זה שמקבל את האור מהעולם שלמעלה ממנו , והוא מזדווג עם פרצוף הנקבה , וכך נבנה העולם של אותו זוג או המערכת של אותו זוג  ,וכך יש לו את האפשרות לנהל את העולם או את המערכת בצורה מבוקרת יותר , כי ענין הפרצוף זה בנית כלי שיודע לאחד את כל הספירות ולשלב ביניהם .
בעולם האצילות ישנם 6 זוגות של פרצופים אנו דנים רק על הזוג האחרון של הפרצופים שזה שהזוג הזה זה האור אין סוף שאפשר להגדיר שם אור וכלי לצורך ההנהגה , כלומר שבאור אין סוף אסור לנו להגדיר או וכלי כי זה לא שייך , אבל בזוג פרצופים האחרון יש באור אין סוף את הגילוי לצורך הנהגת העולם שלנו שזה בריאה יצירה עשיה .
באר"י הזוג הזה נקרא הזכר נקרא זעיר אנפין , כלומר פנים מצומצמות לצורך הנהגה ופנים אילו זה האור , והנקבה נקראת מלכות שבה יש את הכלים איך להביא את האור לידי גילוי על כל פרטיו.
הזכר מסמל את צד הבורא , והנקבה (הנקראת מלכות )את צד הנברא , והכוונה שהזכר מקבל את האור מלמעלה , והוא נותן זאת לנקבה וכך הנקבה מנהלת את העולם שמתחתיה .
כי זאת יש לדעת שהחיבור בין זכר לנקבה זה היסוד לבריאת נשמות לעולם שלמטה מהם , ובעולם האצילות הפרצופים זכר ונקבה הם כאילו נפרדים כדי שההנהגה תוכל להשתנות מעת לעת לפי הזיווג העליון .
כמובן שהזיווג בעולמות עליונים רוחניים המשמעות של הזיווג זה להנהגת העולם ולהורדת נשמות , כלומר כשפרצוף הזכר מחוב לפרצוף הנקבה המשמעות היא שהאור אין סוף מתגלה בעולם , וכשאין זיווג המשמעות היא הסתרה של האור אין סוף העולם שלנו .
ובהרחבה כשפרצוף זעיר אנפין מזדווג למכות המשעות היא שבורא עולם מנהיג את העולם בצורה גלוי וישירה, וכשלא מזדווג , המשמעות היא שההנהגה מוסתרת , וכשההנהגה מוסתרת, יכול הסטרא אחרא לפתות את האדם ולומר לו שכביכול אין אלוקים , לכן המלכות היא שורש הרע והטוב , כי המלכות היא המסתרת או מגלה את מציאות של בורא עולם .
וממילא אותה מערכת יורדת גם לעולם שלנו , ולכן מהזיווג העליון נוצרו אדם וחוה , שבתחילה היו מחוברים בגב בלשון הרב , ורק אחרי שאדם הראשון הביע את צערו , והכוונה שהוא הבין שעליו לתקן את העולם כדי שהחיבור יהיה בצורה של זיווג , אז הוא קיבל את חוה לאחר הנסירה מהצלע .
כך שכדי שהנברא יוכל להתאחד עם הבורא זה חייב להיות דרך שני פרצופים נפרדים ,פרצוף אחד זה הגדרה של האור , ופרצוף שני זה הגדרת הכלים , והאחוד ביניהם יוצר את האחדות בין הבורא לנברא .
וזה הכוונה שכל זמן שלא היה אהבה העולם לא היה יכול להתקיים , כי אהבה זה חיבור ואחדות , אהבה בגימטריא אחד , וכדי שיהיה עולם , חייב שקודם יהיה בורא ונברא ולאחר מכן הנברא יתאחד עם הבורא דרך עבודה והכרה שהוא לא מושלם , וההכרה הזאת היא השורש של הרצון לקבל שיש בפרצוף הנקבה .
לכן כנסת ישראל נקראת אשת חיל , כי כנסת ישראל הם האשה כביכול של בורא עולם , והיות ואשה זה ענין שלקבל  והענין של לקבל זה כדי שיהיה רצון לקבל תוספת כדי להשלים את הנברא לבורא , כלומר כשכנסת ישראל עושה בשלימות את רצון הבורא , ממילא בורא עולם נקרא מלך וכך בעצם כנסת ישראל ממליכה את בורא עולם , על ידי קבלת עול מלכותו.
כמו שכלל ישראל הנקרא כנסת ישראל על ידי התבטלותו לבורא עולם ממליך את בורא עולם ולכן עם ישראל הוא עם מיוחד ,היות ועם ישראל מגלה את בורא עולם בעולם  כך בעצם זה התפקיד של האשה ,  היא בעצם גילוי הכח של הזכר .
והגילוי של האשה זה יוצר את החיבור החזק לבורא עולם שהעיקר זה הגילוי של כבוד מלכותו , ואשה היא זו שמגלה את הכח ונותנת את הכח.
הגבר הוא זה שלומד תורה ומיישם את רצון הבורא , והאשה היא זאת שמביאה את הגבר לכדי יכולת למלאות את המשימה של עבודת הבורא .
הרב אמר כמה פעמים הבעל הוא חכמה האשה היא בינה , חכמה זה האור המופשט , בינה זה גילוי האור , החיבור ביניהם זה הדעת , החיבור הין איש לאשה זה לאו דוקא בזיווג גופני אלא האהבה ששוררת בין בני הזוג מביא לדעת שלימה , דעת זה מיזוג נכון בין חסדים לגבורות שחסדים זה האור וגבורות זה הצמצום איך להביא את האור לכדי פעולה בכלים.

המלכות שבין עולם האצילות לעולם בריאה יצירה עשיה היא נקראת מסך , והכוונה שהמלכות מסתירה את האור אין סוף ומאירה לעולם באור של נברא ולא של בורא , אם נמשיל זאת למסך מחשב , מסך המחשב מראה למשתמשים את הנתונים בצורה שהמשתמשים מכירים ולא בצורה שהמחשב מכיר , זה בדיוק תפקיד המלכות לתרגם את האור של הבורא לאור של הנברא , ולכן המלכות הוא גם מסתירה את האור אין סוף , וגם מנהלת את עולם הנבראים .

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הרב ניר בן ארצי מלך המשיח

למה דרך רשעים צלחה.